Elkezdődtek a Mór-Pusztavám vasútvonal bontási munkálatai

Elkezdődtek a Mór-Pusztavám vasútvonal bontási munkálatai

5b Mór-Pusztavám vasútvonal, élt: 1936-2023 - állhatna az eredetileg szén szállítására épült sínpár sírkövén, ugyanis a mai nappal elkezdődtek a bontási munkálatai.


1936-ban épült, 2002-ben bezárták, de csak idén, 2023-ban pecsételődött meg véglegesen a sorsa a Vértes alatt húzódó vasúti vágánynak. Az 5b Mór-Pusztavám vasútvonal első szakasza a Zacskó és Tsa. Móri Kőszénbánya Rt. iparvágányaként épült ki 1936-ban Mór állomás és a vállalat szénosztályozója (Zacskó-rakodó) között. Pusztavámra csak 1948-ban ért el a vasút. Ezt követően két évig áruszállítási, majd 1950-től napi 6 járattal szeméyszállítási forgalom is volt rajta. Tervben volt a Tatabánya-Oroszlány és a Mór-Pusztavám vonal összekötése, azonban ez sajnos nem valósult meg. A személyforgalom 1974-ig üzemelt, amikor az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció következtében megszűnt. Hivatalosan engedélyezett sebessége 10 km/óra volt. Az utolsó vonat 2002-ben közlekedett Mór és Pusztavám között.

Az elmúlt évben jelentették be, hogy a Mór-Bodajk és a Mór-Csókakő kerékpárút közötti átjárhatóság érdekében a vasútvonal bontásra kerül, és a helyére kerékpárutat fognak építeni. Egyes értesülések  szerint a munkálatok a 2023. évi Móri Bornapokra lesznek készen.





Újabb Régebbi